• Vóór 12:30 uur besteld, morgen geleverd!*
  • Service voor, tijdens en na installatie
  • Online configuratie tools
  • Offertes, orders en facturen in één overzicht

RMA afhandeling

Onze service afdeling staat 24/7 klaar om vragen van jou als installateur te beantwoorden. Het leveren van kwaliteit en service staat bij ons hoog in het vaandel en het delen van onze kennis en ervaringen richting onze partners is essentieel. Want over hoe meer kennis jullie beschikken, des te sneller kunnen we eindgebruikers helpen met een passend antwoord of goede oplossing. Naast onze telefonische helpdesk, kunnen wij ook ondersteunen met een RMA (return merchandise authorization) afhandeling. We maken een case aan en nemen de volledige administratie uit handen. De case wordt pas gesloten als er een oplossing is gevonden.

Zodra je te maken hebt met een defect product binnen de garantietermijn, kunnen wij de volledige RMA-procedure voor je uit handen nemen. Wij zorgen voor de administratieve afhandeling, inclusief de financiële vergoeding, en regelen de retourzending van het defecte product. Dankzij onze ruime servicevoorraad kunnen wij in het geval van een defecte omvormer je in de meeste gevallen de volgende dag al een nieuwe omvormer leveren.Bij een defecte optimizer ontvang je geen vervangend product, maar bieden wij een vergoeding voor het product en het locatiebezoek. Het voordeel hiervan is dat je geen claim op voorhand hoeft in te dienen. Je kunt direct de optimizer op locatie vervangen door een exemplaar uit eigen voorraad. Na de vervanging meld je dit via ons formulier voor het vervangen van een optimizer. Ook voor andere producten die je hebt aangeschaft bij Alius kun je bij ons terecht voor de RMA afhandeling.

Ondersteuning bij vragen en storingen:

We zijn bereikbaar voor vragen, zowel vanaf kantoor als voor monteurs op locatie. We zijn 
bereikbaar via +31 (0) 497 556 866 (24/7) en via service@alius.nl. Als je contact met ons 
opneemt, zorg dan dat je het serienummer van de omvormer of casenummer bij de hand hebt. Het 
is belangrijk dat je SolarEdge monitoringportaal wordt gekoppeld aan het Alius-account, zodat we 
gemakkelijk op afstand een analyse van je storing kunnen uitvoeren.

Zie bijlage voor meer informatie: 
Alius toevoegen als service partner - SolarEdge monitoring.pdf